Min ”förstfödde”

30 maj, 2012 — 4 kommentarer

Jag ville testa ett nytt objektiv som jag införskaffat nyligen och se hur det presterar i extrema förutsättningar. Motljus, mörkt och rörligt motiv samt väldigt kort skärpedjup. Jag tog hjälp av min katt Tassen som fick agera testmotiv.


Försökte få igång lite lek med leksaksmusen… Svårflörtad… Då slängde jag in fler leksaksmöss!


Då vaknade intresset till liv… Men det blev inte mycket till actionbilder ikväll.


Istället gick han och lade sig i sin favoritkartong med bubbelplast-inlägg…

Enda slutsats jag kunde dra ur det här testet var att autofokusen och skärpan satt bäst om jag placerade och använde endast en fokuspunkt i mitten av sökaren. Det var svårt att fokusera på ett öga medan hans huvudet vände hit och dit hela tiden, samtidigt som jag använde bländartal f/1.2 hela tiden… Phew!

4 responses to Min ”förstfödde”

  1. 

    Bubbelplast is tha shit!!!

  2. 

    Supersöt katt, och väl fångad med kameran! 🙂

Kommentera

