4 responses to Vardagsögonblick

  1. 

    Fina ögonblicksbilder som vanligt! Fixar du konvertering till s/v i LR eller gör du det i CS? Jag tycker det blir väldigt fint resultat.
    Förresten jag trodde du var med en modell på Bellevuegården och fotade häromdagen. Jag såg nämligen en tjej inne i vegetationen och någon som fotade henne. Men när jag kom närmre såg jag ett det var en tjej som fotade. (Jag kommer ihåg bilden från V Hamnen där du ”jagat” ut den stackars modellen i vassen.) 😉

    • 

      Tack Benny! Jag gör konverteringen till svartvitt i Photoshop CS6 sedan en månad tillbaka. Tidigare gjorde jag det i Lightroom 4. Ja, jag gillar Photoshops svartvitkonverteringsverktyg. Det finns några olika metoder att välja på. Hehehe, det gäller att vara vass när man tar porträtt! 😉

  2. 

    Bra reklam för Telenor 😉 Sista bilden.. Ja det blir så när vi tar bort parker och naturen då får man ligga där i hårda asfalt för att vila / sola till slut 🙂 Allt gott

    • 

      Ja, tyvärr blev det lite reklam för Tele-snor. 🙂 Men det bjuder jag på. Den sista bilden är tagen runt 07-tiden, så han var nog lite morgontrött medan han väntade på sin buss. 🙂 Tack Mikael för att du kikade förbi och kommenterade.

Kommentera

