Gullefjun

5 juli, 2012 — 3 kommentarer

Under min senaste fotopromenad så fick jag syn på de här änderna i en liten konstgjord damm i Västra hamnen, Malmö. Såg att mamman övervakade ankungen medan den badade. Det var roligt att observera förloppet och det var på snudden till ett pedantisk bad. Smålog medan jag höll koll på både mamman och ankungen genom sökaren. Såg att mamman höll ett vakande öga mot mig och hade stenkoll var jag var hela tiden då jag var rätt nära dem.


Mamman övervakar badet…


Det skrubbas…


Sköljs…


Putsas…


Sköljs igen…


Och slutligen lufttorkning!

Må väl, kära läsare!

3 responses to Gullefjun

  1. 

    Mysiga bilder!

Kommentera

