Natur i närbild

6 juli, 2012 — Lämna en kommentar

Gick en kort promenad med mitt nya makroobjektiv, i Alnarpsparken, i Lomma, i veckan för att testa det ute på fält. Objektivets ändamål för min del är dels närbilder och dels porträttobjektiv. Den är lite omständig om man inte begränsar vilket avstånd den ska fokusera inom. Den tar lite tid på sig att gå från oskarpt till skarpt, dvs hitta fokus när avståndet varierar från närbild till par meter. Men detta fenomen har jag upplevt med andra makroobjektiv jag haft. Så jag kan hantera det.

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

