Den begagnade klätterställningen

11 augusti, 2012 — Lämna en kommentar

Hade en del av en större klätterställning med ett krypin i källaren som jag inte haft uppe sedan flera år tillbaka. Tänkte det kunde kanske gå hem hos Vera och Tindra. För att få dem mer koncentrerade på nya tinget i deras hem, så sprayade jag lite kattmynta på den. De båda kom rusande och skulle inspektera den märkllga grejen som nu stod där i vardagsrummet. De fick snabbt vädring på kattmyntan och Vera som inte tidigare har reagerat på det, började gnida och ha sig mot ställningen. Tindra blev sådär tokig av kattmynta så hon var berusad ett bra tag. Jag har varit rätt slapp med att fostra dem att klösa på klösbräda och det har satt sina spår i väggar och vissa möbler. Så nu ska jag ta upp det igen, nu när vi har en ny familjemedlem. Så kan jag träna dem båda samtidigt.


Hm, vad hittar hon på med där…


Jaså, så där kan man gå in och ha det mysigt.


Sniff-sniff… Känner du det också… Jag kan inte motstå det… Jag blir helt snurrig i huvudet…


Huh, vart tog hon nu vägen.


Ah, där var hon… Jag får ha koll på den där’a…


Wohooo, jag får ha hela klätterställningen för mig själv. Undra om husse blir glad över att jag klöser på den här stolpen istället för pelarna till himmelssängen…

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

