En vecka efter ankomsten

15 augusti, 2012 — 2 kommentarer

Såhär lite efter en vecka sedan Tindras ankomst, ser jag med glädje hur hon och Vera kommer bra överens. Tindra är väldigt aktiv, nyfiken och lekfull, som en kattunge ska vara. Dock tycker ”gamlingen”, den fyraårige Vera att dagens ungdom är lite besvärlig. Men finner det charmiga i det oftast, men då och då behöver hon sätta ner tassen och dra gränser.

Jag är väldigt tacksam och nöjd med hur det hittills har utvecklats. Jag försöker hela tiden att ge lika mycket uppmärksamhet och kärlek till dem båda. Men det är en utmaning när det finns en söt kattunge som vill vara med överallt och lägger sig i. Många gånger går Vera då undan och jag får hitta ett sätt som är tillfredställande för dem båda. Jag vet att det är en ”fas” just nu, men det är ändå krävande att vara förälder, vän och betjänt dygnet runt. Det är så det ska vara, tycker jag. De förtjänar verkligen det bästa och mesta, som jag kan ge dem. För de ger mig så mycket tillbaka.

Må väl, kära läsare!

2 responses to En vecka efter ankomsten

  1. 

    Vilka härliga bilder! Och din text är så bra! Du är verkligen en sann djurvän!
    /Mimmi

    • 

      Tack Mimmi, visst är de underbara. Vad glad jag blir över att du gillar både bilder och det jag skrev. Försöker att skriva såsom jag känner det, med kärlek och humor. Jag gör vad jag kan för dem.

Kommentera

