100 dagar på lyxhotell

4 oktober, 2012 — Lämna en kommentar

Nyligen var jag och tittade på utställningen ”100 Days” på Renaissance Hotel i Malmö. Utställaren och resefotografen Jens Lennartsson mötte alla besökare med öppna, välkomnande armar och glatt leende. Jag fick se många fantastiska resefotografier, som hängde i en lång korridor, i lounge-delen och en bit av lobbyn. Premiärdagen var verkligen lyckad och Jens var helt överväldigad av responsen och visste inte riktigt vart han skulle bli av. Han fick stående ovationer vid sitt tacktal.


Upplev några av fotografierna i tryck på utställningen eller se alla 100 bilder bli publicerade under en period av 100 dagar på projektets hemsida.


Jens resefotografier innehåller bland annat människor, husdjur, miljöer, arkitektur, landskap och natur.


Med QR-kod vid varje tavla och QR-avläsare i mobilen, kunde man få fram en webbadress som berättade mer om respektive bild.


Jens var inte still många minuter då han for runt och pratade med alla besökare, men jag fångade honom på bild i farten.


Förutom stillbildskonst, bjöd Jens på smarrigt tilltugg, förfriskning och livemusik.


Det ödmjuka tacktalet som gav tre omgångar av stående ovationer.

Många fantastiska fotografier fick jag se. Det var speciellt ett fotografi som jag verkligen tyckte om. Jag gick och tittade på den tre gånger. Helt fantastisk!

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

