Zack och Chili

25 november, 2012 — 2 kommentarer

Fick äran och nöjet att porträttera de två Rottweiler-vännerna Zack och Chili nyligen. Matte nappade på då jag efterlyste husdjur att fotografera, via min ”Gilla”-sida på Facebook.

Vi fick som tur var uppehållsväder då vi samlades i en liten park i ett villaområde. Jag var klädd för ändamålet, dvs att ligga i ett regnblött gräs med vissna höstlöv. Jag ville ha låg vinkel och perspektiv till hundarna.


Zack.


Matte tog bort några ”ögonkråkor”.


Chili.


Chili och Zack.

Efteråt så bad jag matte att gå och hämta Rottweiler-valpen Hemi. När Hemi kom till platsen så var det outforskad mark och den omättade nyfikenheten tog över, så hon var knappt still en sekund. Inte ens hundgodis hjälpte. Vi kommer att göra ett nytt försök inom snar framtid.

Stort tack till Lizette, Zack och Chili för en rolig och trevlig fotografering!

Må väl, kära läsare!

2 responses to Zack och Chili

  1. 

    Fina hundporträtt. Som hunduppfödare och även hundboksfotograf vet jag att det inte alltid är så lätt (beroende på dressyrgrad förstås) att få dem att sitta och se ntresserade ut utan att komma. Vackert ljus var det också.

    • 

      Tack Helena. Ja, det kräver tålamod från alla parter, samt normal dressyrnivå, samt bra hundförare för att det ska gå smidigt. Ja, mulet väder gav jämnt och fint ljus. 🙂

Kommentera

