Gatufotografering med tele-zoom och inbjudan till fotografträffar med olika teman

27 januari, 2013 — Lämna en kommentar

De senaste fotopromenaderna har jag släpat på min kamera, med en tele-zoom monterat på kameran och fångat ögonblick och scener i centrala Malmö. Rätt bekvämt att fotografera med det avståndet till motiven. Samt går det fortare att zooma in utsnitt än att ”zooma med fötterna” då man ibland inte hinner fram till ögonblicket när man använder t ex ett objektiv med fast brännvidd.

17012013-_MG_6347-Redigera

20012013-_MG_6385-Redigera

17012013-_MG_6370-Redigera

17012013-_MG_6374-Redigera

Jag påstår inte att det ena är bättre än det andra, utan jag gillar att variera mina verktyg såsom jag gillar att variera motiv. Det ena kan vara smidigare än det andra, men det bör inte hindra en från att se möjligheterna med alla delar i verktygslådan. Gör vad du vill, med det du har och gör det väl!

Inbjudan till fotografträffar med olika teman:

Skärmavbild 2013-01-21 kl. 10.07.30

Jag driver Facebook-gruppen ”Fotografi i Skåne” som riktar sig till fotointresserade. Där bjuder jag in till arrangemang med olika teman, som jag anordnar med cirka en månads mellanrum. Målet är att ha minst ett evenemang i månaden, hela året. Jag kommer att fylla på fortlöpande.

Har du Facebook, är fotointresserad och bor inom Skåne – gå med i gruppen!

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

