Besökte nyligen Texas och Montana

28 januari, 2013 — 2 kommentarer

Nyligen var jag och hälsade på hos min gode vän Tommy och hans två katter – Texas och Montana. Jag har träffat Texas tidigare, men det var första gången jag träffade Montana, som är nykomling i familjen och ca 8 månader gammal.

Jag såg Montana (omdöpt från Kiran) via Rädda Kattens Facebook-sida då de efterlyste för alltid hem åt Kiran. Jag delade nödropet vidare via min logg och Tommy fick syn på bilden av Kiran och fastnade direkt för honom. Till min ära, döpte Tommy honom till mitt, vad jag trodde var bortglömt, gamla smeknamn – Montana.

27012013-_MG_6664-Redigera
#1. Texas, väldigt lik min Tassen, både till utseende och personlighet.

27012013-_MG_6515-Redigera
#2. Jag hade med mig handvirkade möss som är spetsad med kattmynta. Texas blev helt berusad. Han rullade runt och ålade, samt slickade och saglade så den blev helt blöt.

27012013-_MG_6544-Redigera
#3. Montana visade viss intresse för de nya leksakerna.

27012013-_MG_6563-Redigera
#4. Montana är svag för kattgodis och det var perfekt då han var lite reserverad mot mig, den okände inledningsvis.

27012013-_MG_6582-Redigera
#5. Jag prövade lyckan med kattgodis som agn.

27012013-_MG_6591-Redigera
#6. Montana nappade och tog lina, krok och agn.

27012013-_MG_6638-Redigera
#7. Notera det passande ”M:et” i pannan på Montana!

Tack Tommy för en trevlig fika, pratstund och lek med de ”inneboende”!

Må väl, kära läsare!

2 responses to Besökte nyligen Texas och Montana

  1. 
    Dorothy Håård 28 januari, 2013 kl. 15:14

    Så så söta, vilka fina bilder

Kommentera

