Vi saknar dig pappa!

22 februari, 2013 — Lämna en kommentar

Idag är det 7 år sedan min far gick bort. Tiden går väldigt fort när man blickar bakåt. Mamma och jag är varandra nära och vi ses ofta. Och vi pratar ofta om pappa. Jag får återberättat många härliga minnen och även sådant jag själv inte minns. Allt görs med värme och kärlek. Det är vårt sätt att minnas honom.

26022011-REI_7748
Hos mamma finns det många fotografier av dem två tillsammans och en hel del där jag också är med. En härlig känsla att se de gamla, inramade fotografierna. Önskar såhär i efter hand att jag hade det fotografiska intresset medan käre far levde. Han var en anti-linslus och han försökte oftast att undkomma kameran och slippa vara med på bild, men min mor var envis-are.

Pappa…

Minns du när jag var tre äpplen hög och du bar mig på dina axlar, för att snön var för djup för mina korta ben…

Minns du när du lärde mig att cykla på min första, blåa-gröna cykeln på fotbollsplanen, med stödhjul och kvastskaftet som du höll i…

Minns du när du lärde mig att fiska efter torsk i hamnen, med endast fiskelina, blank metallbit och krok…

Minns du när du lärde mig att laga din favoritgryta, som endast du själv lagade bäst…

Minns du när du lärde mig att köra bil, i vår familjebil, alla helger fram tills jag fick körkortet…

Minns du när jag höll i din iskalla hand inför kremeringen, då jag lovade att jag skulle ta hand om mamma och mig…

…Vi saknar dig, pappa!

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

