Gatubilder med människans bäste vän

6 mars, 2013 — Lämna en kommentar

På mitt favoritstråk i centrala Malmö, ser jag ofta människor med deras bäste vän. Trots att jag har promenerat upp- och nerför samma stråk i snart fyra år, har jag långt ifrån lyckats fotografera merparten av alla husdjur som vistas där.

Det är skoj att kombinera människor och husdjur inom gatufotografi. Framför allt att fånga ögonblick som återger vänskapsband och interaktionen mellan människa och husdjur. För dem är det deras vardag, precis som det är min vardag.

05032013-DSC01886
Två rotetvå:or intar formation.

04032013-DSC01846
Hittar man en smarrig pinne i betongdjungeln, då har man inte tid för något annat.

05032013-DSC01865
Kanske, kanske, kanske, tappar matte något smarrigt.

05032013-DSC01878
Vem är du? Ser du inte att jag är mitt i maten! Är du inte bra nära nu?!

05032013-DSC01870
När jag var på behörigt avstånd, avtog det lågmälda morrandet.

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

