Åt utomhusgrillad mat för första gången

21 mars, 2013 — Lämna en kommentar

Nyligen åt jag utomhusgrillad mat för första gången. Tidigare har jag bara ätit det under sommarperioden. Jag ser härliga bilder från bekanta i norr, hur de grillar på vintern/våren medan snön ligger högt. Det har alltid fascinerat mig. Sådant ser jag inte här nere i Skåneland.

20032013-IMG_8105-Redigera
Nystartad grill som sedan tillredde kryddstarka korvar och grillspett från Carnex Kött & Chark. Min hjärna avnjöt kvalitetsköttet samtidigt som den försökte smälta intrycket av att det var snötäckt utanför medan man åt delikatesserna.

Det är tur att Facebook finns, då jag för ett tag sedan uttryckte min fascination av detta fenomen. Det ledde till att jag blev bjuden på just utomhusgrillad mat. Det här var välsmakande och roligt!

20032013-IMG_8061-Redigera
Vännen Molle i finrummet, där han sällan får vara men som nu passade på medan husse och matte hade gäst hemma.

20032013-IMG_8097-Redigera
Det var inte helt lätt att pricka ögonen med en fokuspunkt. Blandljuset i rummet gav vitbalanseringen en tuff match, där ingen riktigt kom ur som vinnare.

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

