Gatufotografering i en mindre stad

5 maj, 2013 — Lämna en kommentar

Jag är van vid att gatufotografera bland lokalborna i Malmö. Och under veckan som jag vistades i Åmål, så gick jag runt i de centrala delarna och fotograferade på det sätt som jag är van vid. Det fanns några skillnader, men inget av större betydelse för fotograferingen.

27042013-IMG_9698

28042013-IMG_9797

28042013-IMG_9810

28042013-IMG_9880

28042013-IMG_9881

30042013-IMG_9969

30042013-IMG_9981

Det små skillnaderna var att jag hade sämre lokalsinne och hade mindre koll på vart någonstans det brukar hända saker bland människor. Samt att det rör sig mindre folk överlag i de centrala delarna. Som en jämförelse så är gågatan ca 2 kvarter i Åmål, medan gågatan i Malmö sträcker sig igenom ca 15 kvarter.

Angående folk och folk, så märkte jag ingen skillnad på mentalitet och toleransen mot att bli fotograferad av mig. Jag uppträdde och agerade som jag är van vid att göra, med samma värderingar och förhållningssätt. Dock märker man att folk är mindre stressade och fler känner varandra, i en mindre stad. Ofta såg jag lokalborna hälsa på någon. Bilar som tutar och folk som vinkade tillbaka.

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

