Jag ställer ut ”Människor och deras bäste vän” på Linan 2013

15 augusti, 2013 — Lämna en kommentar

Den 17 augusti, kl. 12.00-16.00, medan Malmöfestivalen pågår, ställer jag ut 20 stycken fotografier med temat ”Människor och deras bäste vän”. Bilderna är en blandning av fångade ögonblicksbilder där man kan se interaktionen och vänskapsband dem emellan samt arrangerade gatuporträtt. Jag gillar verkligen människor och husdjur och är ett starkt inslag i min fotografi.

bild

För tredje året i rad, arrangeras ”Linan”, som är en utomhusutställning arrangerad av initiativtagaren Niklas Wibom, i samarbete med Malmö stad och sponsorer. För varje år har utställningen växt och i år är det ännu fler utställare än någonsin. Arrangören kommer att bjuda in personer som överlevt ”Förintelsen” under 2:a världskriget. Några av dem, som är mellan 83-90 år, kommer att vara på plats medan ”Linan 2013” pågår, för att svara på frågor och titta på alla utställarnas alster. De har åkt runt i världen och föreläst på olika skolor om vad de har upplevt och om de känsliga ämnen som än idag är ett problem.

Med ca 80 utställare i år, kommer det säkerligen vara en stor variation av motiv och genre. Jag själv hoppas på att kunna ta del av samtliga utställares alster.

Utställningsplatsen är precis på andra sidan gatan, mitt emot Malmö Stadsbibilioteket.

Såhär såg det ut på ”Linan 2011” och ”Linan 2012”.

Varmt välkommen!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

