Bubblig gatuartist och dess bäste vän

20 september, 2014 — Lämna en kommentar

Gatukonstnärer och artister är intressanta. De är oftast duktiga på sitt arbete och tidigare i veckan tog jag en promenad med kameran på gågatan i centrala Malmö för att se vad stadsborna hittade på denna dagen. Just den dagen såg jag en bubblig gatuartist, som dessutom hade sin bäste vän med sig. Det var en behaglig och solig dag. Kändes som sensommarens sista ryckningar och att det är snart dags att vädra höstkläderna. Tur att jag inte lider av någon form av depression som gör sig extra påmind på hösten och vinterns mörkare dagar.

19092014-IMG_6916

De måste ha varit där ett bra tag, för den fyrbenta kompanjonen, såg rätt uttråkad ut.

19092014-IMG_6965

Det var inte de små såpabubblorna, måste jag skriva…

19092014-IMG_6896

Den bäste vännen blev stundtals distraherad…

19092014-IMG_6901

…Men var lugn, behärskad och väluppfostrad.

19092014-IMG_6954

När den magiska bubblan sprack, begav jag mig vidare. Trodde inte att jag skulle får se något mer intressant efter denna show. Men efter en stunds promenad längs gågatan så dök följande ögonblick upp och som även blev dagens favoritbild.

19092014-IMG_6881-Redigera

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

