Konst på lina i det fria

19 augusti, 2012 — Lämna en kommentar

Den 18 augusti under pågående Malmöfestival, besökte jag utomhusutställningen ”Linan 2012” som arrangeras av initiativtagare Niklas Wibom, i samarbete med Malmö stad och sponsorer. I årets utställning fanns det 19 stillbildskonstnärer och 1 tecknare på plats. Under de fyra timmar som utställningen pågick, hann det besöka ca 3.500 besökare. Jag fick betrakta kreativ och konstnärliga fotografier och teckningar. Jag kände igen namnen på några av dem som ställde ut. När jag såg fotografier jag verkligen gillade och imponerade på mig, stannade jag till och pratade med utställaren. Utställningen är kostnadsfri för utställare och besökare, samt är återkommande.

Stort tack till Niklas och alla medverkande, för en härlig dag med trevliga samtal och kreativa verk.

Må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Bli den första att starta en diskussion!

Lämna en kommentar