”Jag visste att det var rätt beslut”

31 december, 2012 — Lämna en kommentar

Tidigare i november blev jag kontaktad av journalisten Kerstin Weman Thornell, från Sydsvenskan. Hon skulle skriva ett reportage med temat ”Avslut”. Hon hade hittat mitt blogginlägg som handlade om när jag fick ta det svåra beslutet att låta min katt Tassen somna in. Jag blev tillfrågad i egenskap som djurvän och jag såg det som ett ypperligt tillfälle att hylla min käre, saknade vän.

31122012-_MG_5968
Text: Kerstin Weman Thornell, Sydsvenskan. Foto: Julia Lindemalm, Sydsvenskan. Privat foto: Mats Jönsson.

Intervju och fotografering

Jag träffade Kerstin och fotografen Julia vid hundrastplatsen på Ribersborgs strand i Malmö. Vi tyckte det var lämpligt att fotografera mig vid den plats som är speciell för mig och Tassen. Först fick jag posera för fotografen och sedan satt jag och journalisten bland stenarna nära vattnet i 45 minuter och pratade om min och Tassens sista tid. Det klumpade sig i halsen och bröstkorgen när jag återberättade vår historia. Kerstin ställde bra och rätt frågor, samt lyssnade seriöst och empatiskt, medan hon antecknade flitigt i sitt anteckningsblock.

Papperstidning och webbtidning

Jag fick veta i förväg att det skulle publiceras på nyårsafton. Och under förmiddagen, på nyårsafton, köpte jag två exemplar av papperstidningen samt letade upp artikeln på Sydsvenskans hemsida. I pappersupplagan, blev enstaka meningar strukna, men i nättidningen kom allt med i sin helhet.

Tidigare

I ett tidigare blogginlägg, samma inlägg som journalisten hittade, kan ni läsa ytterligare om bakgrunden och tiden då det skedde.

Jag saknar dig, min vän!

Gott slut och må väl, kära läsare!

Inga kommentarer

Bli den första att starta en diskussion!

Lämna en kommentar